Klopsiki prawie orientalne z Ryżem firmy SyS i sosem śmietanowym garam masala

Pomysł totalnie przypadkowy , przygotowany z tego co znalazłam w lodówce no i bardzo dobrego i chudego mięsa z kurczaka zawierającego "97% mięsa z piersi kurczaka" Co do firmy SyS jakiś czas temu wygrałam w konkursie u http://www.kucharzytrzech.blogspot.com/2013/01/dzien-babci-i-losowanie.html . Nie miałam czasu do tej pory przetestować dla siebie tych produktów ale wreszcie mi się udało! W tym wpisie użyłam "ryżu z szpinakiem" który okazał się naprawdę rewelacyjny a szpinak nie jest jakimś aromatem tylko intensywnie pachnącym prawdziwym zielskiem:) Niedługo wrzucę wpisy na barszcz czerwony z suszonymi burakami , kapuśniak i warzywa suszone "włoszczyznę" której już używałam w moim risotto  . Nie recenzuje tej firmy dlatego , że dostałem jej produkty ani żeby się załapać do dalaszego testowania , tylko dlatego, bo to naturalne jedzenie , które ma prawdziwy aromat i jest świetne dla zabieganych ludzi oraz zapominalskich :) Więc warto spróbować polecam! danie dla 4 osób , wykonanie ok 1h  pulpeciki starczą na 2 dni posiłków


Składniki na klopsy :

  • 2 marchewki ok 240g
  • cebula ok 150g
  • 500 g kurczaka mielonego
  • grzybki mun na oko około garści
  • jajko
  • 6-8 łyżek bułki tartej
  • pęczek pietruszki
  • 2 łyżki pestek dyni
  • kolendra , curry , sól , pieprz cayenne 
  • masło
Składniki na sos:
  • duża śmietana 18%
  • 3-4 łyżki maki pszennej
  • garam masala , pieprz
  • połowa wywaru z klopsików



 grzyby mun
 kolendra


gotowa bardzo aromatyczna i kolorowa mieszanka







Przygotowanie:

Marchewkę z cebulą mielimy lub ścieramy na drobnych oczkach , grzybki zalewamy wrzątkiem i po ok 5 minutach siekamy nie odsączając ich za bardzo. Mieszamy razem z mięsem , jajkiem , posiekaną drobno pietruszką , dodajemy przyprawy , ok 1-2 łyżki curry a resztę wg uznania , kolendrę rozgniatamy. mieszamy i dodajemy stopniowo bułki tartej aż do uzyskania dość zwartej konsystencji. Bierzemy miskę z zimna wodą i formujemy małe pulpeciki smażymy na maśle do zrumienienia ok 1 min z każdej strony i wrzucamy do osolonej wody z groszem i curry. Gotujemy ok 30 min. Połowę wywaru zlewamy do rondelka dodajemy śmietany z mąką przyprawiamy , gotujemy do zgęstnienia sosu. W miedzy czasie gotujemy ryż ze szpinakiem wg zaleceń na opakowaniu od producenta. Podajemy udekorowane świeżą pietruszką z ryżem uformowanym w szklance którą uprzednio smarujemy odrobiną masła. Ja nie miałam czasu niestety na dekoracje ale pulpeciki zostały zjedzone bardzo szybko. Smacznego

Popularne posty