Piantne szaszłyki z kurczaka



Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 5 obranych pieczarek
  • Pół małej cukinii(ok 10 cm kawałek)
  • Opakowanie szynki typu Schwarzwaldzka
  • Pół papryki
  • Do marynaty: 2 łyżki sosu z papryczek piri-piri, bazylia, łyżka sosu sojowego, 2 łyżki oliwy
  • Patyczki bambusowe namoczone wcześniej w zimnej wodzie
Wykonanie:
  1. Kurczaka myjemy i kroimy w kostkę ok 3 cm kawałki
  2. Oddzielam nóżki od kapeluszy pieczarek a kapelusze kroję na 3 części, cukinie w połówki plastrów, paprykę w kostkę
  3. Plastry szynki kroję na 4 części
  4. Mięso z kurczaka i warzywa marynuję ok 1 h lub ekspresowo 15 minut
  5. Każdy kawałek mięsa zawijam w kawałek szynki i nabijam na patyczki naprzemiennie z warzywami
  6. Ja smażyłam na patelni grillowej moje szaszłyki ok 2 min z każdej strony i smarowałam wierzch resztą marynaty. Na grillu będą piekły się troszkę dłużej tak samo w piekarniku nastawionym na 220 C ok 10-15 minut
  7. Podałam na szybko z frytkami i marchewką w zasmażce z cebulką

Popularne posty